Logo animatie

Maastricht University Challenge

De Maastricht University Challenge biedt studenten en pas afgestudeerden van de Universiteit Maastricht en Zuyd Hogeschool een platform om hun innovatieve ideeën, die betrekking hebben op maatschappelijke en ondernemersvraagstukken, te presenteren en verder te ontwikkelen.

De opdracht was om het logo van de Maastricht University Challenge te transformeren van een statisch beeld naar een bewegend beeld. In grafische termen: een motion graphic, in dit geval een logo-animatie.

Kookboek

In Harmony

In Harmony begeleidt mensen die moeite hebben om zelfstandig hun dag zinvol in te vullen. In Harmony biedt deze gasten activiteiten aan, zoals koken en bakken, en sporten en bewegen.

Dit kookboek verzamelt de recepten van de gasten, zodat ook anderen van hun gerechten kunnen genieten.

Het kookboek is na het drukken geplastificeerd, zodat men zich minder zorgen hoeft te maken over kookrestanten. Het boekje is speciaal voor ouderen ontworpen. Daarom ligt de focus op de leesbaarheid van de recepten: er is gebruik gemaakt van een goed leesbaar lettertype en grotere letters. Dit bevordert het leesgemak.

Logo

Pom Snel GZ-Psycholoog

Verbinding. Een woord dat absoluut terug moest komen in dit logo.

Een psycholoog richt zich op de mentale gezondheidszorg, oftewel de psyche. Dit was de inspiratiebron voor het ontwerp van dit logo.

Het verbindende element in de hersenen is een neuron. Dit hebben we verwerkt in het logo door een blauw, bloemachtig beeld te ontwerpen. Dit beeld is een gestileerde weergave van het vooraanzicht van een neuron.

Campagne

Omgaan met depressie

Depressie is een van de meest voorkomende psychische aandoeningen. Maar liefst 1 op de 5 Nederlanders krijgt er persoonlijk mee te maken. Het doel van deze campagne is om het taboe rondom depressie te doorbreken door het gesprek erover op gang te brengen en mensen bewuster te maken van de problematiek.

Gezien het doel hebben we gekozen voor guerrillamarketing. Succesvolle guerrillamarketing draait om het creëren van een zo groot mogelijk bereik met minimale middelen. Door op het juiste moment op de juiste plaats te zijn en emotionele, humoristische of verrassende elementen toe te voegen, creëeren we een onvergetelijk effect voor de ontvanger. Originaliteit en creativiteit zijn hierin essentieel. Het belangrijkste doel? Het laten delen van de boodschap via mond-tot-mondreclame, of tegenwoordig misschien beter: social-media-account-tot-social-media-account reclame.

Ja, en hoe past guerrillamarketing in deze campagne?

Door op het juiste moment op de juiste plaats te zijn. (Deze campagne loopt tijdens de herfst- en wintermaanden, wanneer de klachten van mensen met depressie vaak het sterkst zijn. Bovendien kijken depressieve mensen vaker naar de grond dan naar voren.)

Door het toevoegen van een verrassingseffect. (Deze campagne is alleen zichtbaar wanneer de stoep nat is.)

Door origineel te zijn. (Het visualiseren van één ‘Nederlander in de put’.)

En door met minimale middelen te werken die weinig kosten met zich meebrengen. (Sjablonen maken het mogelijk de campagne eindeloos opnieuw te creëren.)

Logo

Fietsen Fixer Meertens

Logo nodig? Ricardo Meertens, de ondernemer achter Fietsen Fixer Meertens, wel.

Wanneer uw fiets kapot is komt Ricardo snel, op zijn fiets, naar u toe om uw fiets te repareren, zodat u snel weer op weg bent.

Het logo bestaat uit een oranje fiets die op zijn kop staat, alsof deze gerepareerd wordt. Oranje is een warme, vrolijke kleur die vitale energie uitstraalt en aanzet tot positief denken. (Oranje heeft dus een positieve invloed op het humeur en helpt stress te verminderen… Wel zo handig als u chagrijnig langs de weg staat omdat uw fiets kapot is.) De stevige typografie, in combinatie met een geschreven lettertype voor de persoonlijke touch, maakt het beeld compleet.

Trouwkaart

Juanita & Natascha

Als u gaat trouwen en u gasten wilt uitnodigen voor uw bruiloft, is een mooie uitnodiging onmisbaar.

Deze trouwkaart straalt romantiek uit, perfect passend bij deze bijzondere gelegenheid. De kaart is gedrukt op iets dikker, vezelrijk papier voor een luxueuze en knusse uitstraling.

Logo

Mestreechter Gelegenheidskoer

De opdracht was om een nieuw logo te ontwerpen op basis van een oud logo: een re-design. Het doel was om dezelfde elementen terug te laten komen, maar op een meer gestileerde en herkenbare manier.

De oude brug van Maastricht, net zoals in het oorspronkelijke logo, is gebruikt als hoofdelement in het nieuwe ontwerp. Een logo moet duidelijk communiceren en uitbeelden wat iets of iemand doet.

Het logo bestaat uit het vooraanzicht van de oude brug van Maastricht. Door de strategische plaatsing van de rondjes worden personen afgebeeld. Om het geheel af te maken, heeft iedere persoon een strikje. De leden van dit koor dragen tijdens uitvoeringen namelijk ook een paarse strik, waardoor dit unieke element is doorgevoerd in het logo.

Wegbewijzering

JekerJazz

JekerJazz is een toegankelijk festival in het Jekerkwartier van Maastricht, waar creatievelingen hun live muziek en kunst tentoonstellen. Op verschillende locaties komt creatieve expressie live tot stand, en om dit te verkennen is er een speciale route uitgezet, aangegeven met bewegwijzering.

Bij het ontwerpen van de borden is rekening gehouden met de visuele identiteit van het bestaande logo en de eerder ontworpen website.

De borden zijn gesponsord door Bureau Met Pit.

Poster

Musica Sacra

Musica Sacra is van oorsprong een muziekfestival. Naast een gevarieerde muziekprogrammering biedt het festival een uitgebreid aanbod van theater, film, lezingen, exposities, dans en (voet)tochten of excursies.

De opdracht

Een poster ter promotie van het muziekfestival, met als thema van dat jaar: Aanvaarding & Berusting.

Aanvaarding en berusting is een proces van rouw waar je doorheen gaat. Dit rouwproces hebben we vertaald naar een visueel beeld.

Voor de poster hebben we bewust het papier als medium benut. Het papier is gescheurd, een beschadiging die u kunt proberen te herstellen. Maar al snel ontdekt u dat het nooit meer hetzelfde zal zijn. Het vechten (of repareren) heeft geen zin; uiteindelijk moet u de situatie accepteren zoals die is. Het is oké zo.

Magazine

Change – Een bloedserieus kutprobleem

Menstruatie. Veel mensen vinden het lastig om dit woord uit te spreken, niet vanwege de opeenvolgende letters, maar vanwege de betekenis. Het taboe rondom menstruatie zou in 2025 een achterhaald onderwerp moeten zijn, maar helaas is het tegenovergestelde waar. Zowel mannen als vrouwen spreken liever niet over het onderwerp, terwijl het toch een maandelijks terugkerend, bloedserieus kutprobleem is.

Het resultaat?

Een magazine dat zowel wetenschappelijke als persoonlijke uitingen combineert. Feiten, cijfers en studies worden samengebracht met maandelijks terugkerende interviews, persoonlijke verhalen en columns over menstruatie.

Typografie

GROW

Een mogelijk startpunt voor het creëren van een logo is het ontwerpen van typografie. Voor het ontwikkelen van typografie maken we gebruik van een grid.

Dit grid bestaat uit verschillende cirkels die elkaar kruisen, waardoor een bloemachtig patroon ontstaat.

Cheques

Maastricht University Challenge

De Maastricht University Challenge biedt studenten en pas afgestudeerden van de Universiteit Maastricht en Zuyd Hogeschool een platform om hun innovatieve ideeën, die betrekking hebben op maatschappelijke en ondernemersvraagstukken, te presenteren en verder te ontwikkelen.

De deelnemers kunnen meedoen in verschillende categorieën, van start-up tot ideation. Voor elke categorie hebben we een aparte cheque gecreëerd.

Logo

Mobiele Scooterservice Limburg

Wat als je scooter stukgaat en je niet de mogelijkheid hebt om hem naar een garage te brengen? Dan komt de garage naar jou toe! Mobiele Scooterservice Limburg is namelijk een scooterzaak op wielen.

Het oude logo was toe aan een re-design. De eigenaar van de zaak, Goufrane, vroeg me om een nieuw ontwerp te maken.

Scroll naar boven